dinsdag 8 januari 2019

Best teleurgesteld

Soms volg je iets op Facebook, een pagina met vaak erg leuke dierenfilmpjes.
En die staan er nog, helaas tussen ophitsende "wordt veganistisch" clipjes.
Een oproep van wordt veganist stoort me niet, wel de ongepaste beelden.
Men neemt dat maar over en voor waarheid aan. Als het waarheid zou zijn begrijp ik niet waarom ik nooit koeien met een enorm gat in hun zij zie lopen. Of als ik op boerderijen kom nooit kalfjes in enorme plassen met alleen gaas en wat plastic erover. Het is dus grazen in een wereld van clipjes en daar de ellende uitpikken?Alsof elke boer een smerige sadist is. Ik ben er wel klaar mee. En heus, ik weet ook wel dat kalfjes van melkkoeien gelijk weg worden gehaald. Maar niet in gaas in een plas worden gezet.

Waar ik ook klaar mee ben als men roept over "de kerk"nu na dat Nashville gebeuren. Net als DE Nederlander bestaat DE kerk ook niet. Al zou je denken dat het opperhoofd van de SGP dat wel denkt.
Oh maar mijn handtekening is een beetje per abuis.  Dat DE kerk niet bestaat blijkt wel uit de reacties van de EO en de PKN.
Ik begrijp Kees niet, het leek me best een verstandige man, maar soms vliegen er kreten uit waarvan ik denk : waarom?  God schiep man en vrouw. Goh! Ik ben kerkelijk opgevoed en daar is niks mis mee. Maar wel in een iets andere stroming. Iets meer van deze wereld.

Ik vermoed dat hij het zelf niet meer weet.  Net zoals hij tegen abortus is na een verkrachting want de kans is miniem dat een vrouw daar zwanger van wordt.
Ik vraag me dan af waar hij zijn naasten lief hebben de grens kent. Wat nu van al die meisjes in oorlogsgebied die als kind al verkracht worden en zwanger blijken en dan worden uitgestoten?
Vinden die een plek in de herberg? Nee.

Zou Kees ook weten dat homoseksualiteit ook vaak bij vogels voorkomt? Zou hij dat ook bedenken als uitbannen? Naar een vogelspych gaan of pastorale hulp? Vast niet.  Kees heeft zichzelf in de voet geschoten, ook al wisten wij zijn standpunten reeds. Had dat Nashville ding gewoon lekker in Nashville laten blijven. En laat hem niet zwetsen over hebt u naaste lief als uzelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten