zaterdag 4 november 2023

Ook weer zoiets vreemds

 Ik hoorde vandaag weer zoiets raars.  Al jarenlang waren mensen online aan het gokken. En het was heus wel algemeen bekend dat het illegale bedrijfjes waren. Mensen hebben kapitalen vergokt. Nu zijn de bedrijven legaal en stappen ze naar de rechter om het verloren geld terug te vorderen.

Stel, iemand zou een hand verliezen vanwege vuurwerk wat illegaal is aangeschaft. Gaan ze dan ook naar de rechter om de maker van het vuurwerk voor het gerecht te slepen?

Ik heb al nooit begrepen dat men met blijde gezichten welke vorm van loterijen in de reclame smijten.

Nu begrijp ik veel reclames niet. Men wil een rookvrije generatie, dus geen tabaksreclames, maar je mag blijkbaar wel een stapel kratten bier in de aanbieding kopen?  Men wil een suikertaks, en maar doorgaan met de meest stupide reclame in jaren, die van LOL snoep.

Was bij mij vroeger de wasmiddel reclames het toppunt van ergernis, nu zijn het de gehoorapparaten reclames. Aangezien de brillenboeren nu ook ineens audiciens blijken zag ik ook eens "de leesbril voor uw gehoor" voorbijkomen.

Gelukkig kwam er vandaag een andere ergernis bij. Al 25 jaar werd er onderzoek gedaan naar het verband van herbiciden en pesticiden en steeds meer mensen met de Ziekte van Parkinson.
Maar dat was allemaal "onzin". De huisartsen in de Betuwe kwamen vandaag met het bericht, een epidemie. Tuinders, landbouw en de fruitteelt. Ik heb gezien hoe iemand werd opgevreten door die klote ziekte, die vroeger werd afgedaan als omaatje met bevende handjes.  Maar laten we dat gif maar gewoon doorkomen. Koop vooral lelies, zijn tenslotte al grafbloemen. Natuurlijk willen de telers een goede boterham verdienen.

Maar het is net als dat gore PFAS we vergiftigen elkaar. En vaak weet de overheid dat al. Maar ja de banen, de economie...  Dan steek ik maar weer een sjekkie op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten