woensdag 16 maart 2016

Grauw gevaar

Dacht ik gisteren bij het horen over een gans die dwars door een voorruit knalde aan een extreem vreemd ongeluk.
Maar vandaag gebeurde het weer, op dezelfde plek.

Ik probeer het me voor te stellen, pompiedepom, je bent onderweg. Altijd beducht op een plotselinge file of een spookrijder. Maar 2,5 kilo vogel dwars door je voorruit, dat verwacht je niet.
Dat het goed afloopt verwacht ik dan  niet.

Het blijft gedoe met die ganzen. Vreten ze je gras niet op, dan verschijnen ze in een vliegtuigmotor en nu weer een nieuwe actie.
Daar gaat je reputatie als vogel. Was je al een plaag, nu kan je dus nog een extra overlast worden.

Zo jammer, ik vind ganzen mooi. Ik zie en hoor ze graag overvliegen in een fraaie V al gakkend.
Binnenkort kan ik weer gaan genieten van een plas vol gezellige grauwe gakkers.

Misschien kan men eens denken aan een weer nieuw verkeersbord. Gewoon rond deze tijd van het jaar even in de berm prikken?

Bovenal hoop ik dat het bij deze twee botsingen blijft, het is een doodschrik voor de bestuurders en misschien ooit erger. Voor de vogels zelf is het ook behoorlijk ongezond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten