vrijdag 14 oktober 2016

*Bliep*

Wel, na een rondje vrij worstelen met de Ikea klassieker dacht ik vrolijk verder te kunnen.
Even boekenkast slopen, dat ging bijna met twee vingers in de neus.
Toen kwam de dag dat stoel, kast en magnetron naar de stort konden.

De magnetron, een oud combi geval, stak me zo ongeveer een mes in de rug!
Ik tilde die op en voelde iets verschuiven in mijn rug. Met als audio-ondersteuning twee keer een nare knak.
Was niet fijn.

Maar toch gewoon doorgaan, met iets minder ferme pas. Tegen de avond werd het heus onaangenaam.
Een neut en twee pammetjes, hopsakee, heerlijk geslapen en de volgende ochtend naar de fysio.
Het werd onaangenamer. Aspirientje en maar slapen. Redelijk verfrist weer opgestaan, maar tegen middernacht had ik het gevoel dat er een olifant op me was gaan staan.

Ik vind het toch zo ordinair om door je rug te gaan. Opzoek naar meer aspro, tja, die liggen ergens in de rommel en ik kan niet gaan zoeken waar.
Dus in een sexy shuffle ala  C3PO wijze (op badslippers) naar een winkelstraat om de hoek.
Gelijk ook maar wat eten kopen.  Een potje door de slager gemaakt stoofvlees.
Zo'n glazen potje met zo'n jolig geruit dekseltje.

Zo'n leuk huiselijk potje wat jam makers zo waarderen.
Ik kan jullie zeggen, tegen etenstijd zag het me bijna aardbeienjamrood voor de ogen!

Ik kreeg het potje niet open. Niet met de bekende klap onder de onderzijde, niet met warm water, en ook niet met het doppenhaakje van de blikopener.
Duivelse wanhoop kwam in me op. Ik had dinsdag een nieuwe pittige hamer en een set stevige schroevendraaiers gekocht.

Ik pak het "koffertje" met de schroevendraaiers, zitten twee van die schuifjes aan, als je die verschuift klikt het koffertje open.
Of nee, eigenlijk niet. Dat heb ik weer. 

Schuivend richting keuken, in een la zoeken naar een voorwerp. Ah, een oude schroevendraaier.
Die op het jolig geruite dekseltje gezet en een lel met de hamer gegeven.
Met die oude schroevendraaier ook het koffertje van de set nieuwe opengebroken.

Moraal van dit verhaal,, zorg dat je een schroevendraaier in de buurt heb om je schroevendraaiers te gebruiken en koop je een set scharen in een blisterverpakking, dan hoop ik dat je nog een schaar hebt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten