woensdag 12 april 2017

Hokjes

Het is bijna niet meer bij te houden tegenwoordig.
Wilde men af van het hokjes denken, wel er wordt weer heel wat afgehokt en dan bedoel ik niet het latten.

Wij, de mensen, willen allemaal gelijk zijn, maar dan ineens valt een groep weer onder een andere noemer. Neem nu lhbt. Waarom? Het wordt zo ingewikkeld.
Waarom het verschil tussen lesbische vrouwen en homoseksuele mannen, doen ze bij de hetero's toch ook niet?

Ik vind de kreet mensen met een migratie achtergrond ook al een mond vol.
Maar het kan nog gekker worden. In een vragenlijst werd mij gevraagd of ik een lacto-ovo vegetariër ben. Ik mocht ook kiezen voor pescotariër en pollotariër.  Gelukkig kwamen de standaard vegetariër, de veganist en de flexitariër ook voorbij.

Helaas slaat mijn fantasie dan op hol. Stel je hebt een broer die een h uit de lhbt is, die ontmoet een vrouw met migratie achtergrond die dan een t is en zo ook h is geworden?
Als ze dan trouwen heet het een gemengd huwelijk, maar eigenlijk zijn ze dat dan weer niet.
Er vliegen eindeloze rijen door mijn hoofd.

Al die hokjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten