vrijdag 5 mei 2017

Vreemd toerisme

Nu Groningen weg moet van gaswinning is het wellicht hoog tijd om onze blik te richten op het zuiden.
Een in mijn opinie vergeten fraai stukje Nederland, om precies te zijn, Zeeuws Vlaanderen.



Echt een mooi deel van ons land, weet ik uit ervaring. Ontelbare keren ben ik overgevaren met de pont van Vlissingen naar Breskens, om daar als de familie uit Holland te gaan logeren. Ik heb er genoten.

 Natuurlijk was er in mijn jonge jaren al toerisme, de sekstoeristen uit BelgiĆ« die naar Sluis kwamen, voor de piepshows.  Er zijn lege flessentoeristen geweest, de combinatie flessentrekkers is snel gemaakt, maar zonder dollen, komende zondag kan dat eiland zich opmaken voor een nieuwe invasie.
De medicijntoeristen.

Een paar busladingen Belgen komen naar Hulst op paracetamolreis.
Eerlijk gezegd dacht ik dat de crematorium reizen vanuit Duitsland bizar waren, ik vind een paracetamolreis ook wel apart.

Nog vreemder is, men noemt dit het kiwi-effect.  Waar kwam de kiwi in dit alles binnenwandelen? Ah de onderhandelingen over zelfzorg medicijnen in Nieuw Zeeland. Die hebben wij blijkbaar ook en voor de Belgen makkelijker te bereizen in Oud Zeeland?

Zij worden welkom geheten, met een consumptiebon die ze natuurlijk wel lokaal moeten besteden.
Hulst is er klaar voor, de Etos heeft extra inkopen gedaan ze gaan los.

Waarom moet ik nu denken aan er was eens een dorpje aan de kust van.. ?
Waar de Belgae binnen vallen.

Heus, ik vind het zul geinig nieuws. Succes Hulst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten