woensdag 3 mei 2017

Daten?

Ik kende de kreet updaten wel. maar sinds vandaag ook de kreet downdaten.
Echt weer zo'n dingetje voor vandaag de dag. Het hokjesdenken
De meisjes willen een hogeropgeleide man en andersom kunnen de jongens dat niet handelen.

Nee schoenmaker, hou je bij je leest. Dat was tenslotte onze traditie. Maar verdorie, gaan die meiden slim worden, dat was niet de bedoeling!

Eigenlijk vind ik dit vrij ouderwets, kan een vrouw dan niet downdaten, wat wil zeggen een man onder haar "niveau". Want stel je kan niet met hem praten?  Och ja HBO heeft natuurlijk een ander dialect dan MBO?

Het snobisme onder het hokjesdenken. Want tja, de lager opgeleide leeft op soap niveau of is een Tokkie.
En zij die met de uniefpapieren loslopen hebben de wijsheid in pacht. Zij hebben gestudeerd en weten dingen. ja, dingen waar ze voor hebben gestudeerd en zij die dat niet deden stonden al die jaren in het echte leven, al krijg je daar geen diploma voor.

Gek genoeg heeft niemand iets tegen updaten, maar downdaten is not done.  Ik kan niet downdaten, denk ik, want een mavo 4 diploma? Maar wat nu als ik iemand zou treffen die geen diploma heeft?
Maar wel boeken leest, die weet dat Groenland bij Denemarken hoort, iemand die kan lassen en tegelen en behangen?  Strik er om en inpakken!

 Een diploma zegt me niets, een interesse zegt me veel. Downdaten, fout woord.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten