zondag 30 juli 2017

Laat ze toch....zijn

Sire kwam met de campagne, laat jongens toch jongens zijn. Mij best.
Komt de NS met over een tijdje de mededeling : geachte reizigers. Dat is namelijk zo gender neutraal.
Dames en heren zou mensen beledigen?

Ik heb het er nu wel mee gehad.  Krijg zelfs in vragenlijsten : bent u een man, een vrouw, of anders?
Wat nou anders? Een paperclip?
Ik heb enorme moeite met de kreet gender neutraal.

Er zijn dames en heren, er zijn meisjes die later jongen worden, en andersom, er zijn hermafrodieten met de lastige keus. Daar heb ik geen moeite mee. Ook niet met homoseksuelen en niet seksuelen.
Leven en laten leven.

Maar waarom, als men zo geaccepteerd wil worden weer al die hokjes?
Waarom gay games? Als zij zulke goede sporters zijn, kunnen ze toch meedoen aan de Olympische spelen?  
Wat is in Godsnaam het nut van gender neutrale toiletten? Moeten we dan ook gender neutrale luierverschoon plekken krijgen? Die zitten namelijk bij dames toiletten. Wat nou als twee mannen een baby adopteren en moeten verschonen? Aparte ruimtes? Voor adoptie baby's van mannen en vrouwen?

Moeten we dan ook nog een verschil maken tussen gender neutralen of gender neutraal hatende medelanders met een immigratie achtergrond?  Die we ineens geen allochtoon mogen noemen?

Eigenlijk kots ik nu op de onzinnige hokjesgeest waar we allemaal zo vanaf wilde maar nu geheel politiek correct weer het leven inblazen. We zijn gewoon mensen, allemaal. Ik ben er gewoon klaar meer.

Straks moeten winkels ook nog gender neutrale afdelingen inrichten en komen er gender neutrale winkels. Het gaat me stappen te ver. Ik gun jullie een fijn leven, maar ik heb geen zin me politiek correct aan te passen aan 1 op de 200.  Als de overheid dingen wil doen, er zijn grotere zaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten