woensdag 10 januari 2018

Te voet: 1

Voornemens zijn leuk, en vaak al snel weer onder de mat geveegd.

Wat betreft het voornemen 600 kilometer te lopen, och, noem het startproblemen.
Nog maar 590 te gaan.

Het meeste lopen is vaak in het groen, of onderweg. Ik mag graag een ommetje in de buurt maken.
Nu las ik gisteren tot mijn afschuw dat daar een stuk groen op de schop gaat.
Van de natuurspeeltuin wist ik al, dat was niet de schrik.

In het buurtkrantje zag ik nu een artist impression van het "ontmoetingsplein" en dat er 2 eilandjes in die plas worden verbonden door een looppad.
Zonder twijfel, om mij te plagen, een vlonderpad. Mijn evenwicht werkt niet op vlonderpaden.

Mijn vrees is dat er door toenemende drukte in die hoek het ijsvogeltje verdwijnt.
Maar erger, het feit dat die eilandjes bereikbaar zijn, waar vinden de overwinterende smienten dan hun rust? 
Ik hoop toch zo dat ze iets minder gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten