woensdag 5 december 2018

Bij de wilde spinnen af

Dat was het nieuws wat ik vanmiddag op radio hoorde. Het soort bericht waarvan ik denk: het moet niet gekker worden!

Een aantal muggenzifters -nu mag het nog- van een dierenrechten organisatie hebben bedacht dat we onze uitdrukkingen ook maar vegan moeten maken.
Alsof  PETA niets beters heeft te doen.

Vegan uitdrukkingen? Het komt er bijna op neer dat je met taal geen dier mag beledigen.
Gij zult een koe niet schofferen door het spreekwoordelijk bij de hoorns te vatten.
Mocht je een paard krijgen? Kijk het vooral niet in de bek. Komt het paard te overlijden, niet aan trekken!
Kat in het bakkie? Nee,nee, dat is affreus!
Wat een uilskuiken... Hoe moet ik een kuiken van een uil dan noemen?

Krokodillentranen, na-apen, dom gansje zijn, angsthaas, zo bang als een wezel, bokkenpootjes, paardenstaart, een pony bij laten punten. Zo ziek als een hond, misselijk als een kat, stress kikker.

Sorry stelletje mierenneukers van PETA, in dit geval ben ik zo koppig als een ezel en zo doof als een kwartel. Jullie muizenissen zijn de mijne niet.

Dieren hebben rechten, terecht. Ik ken katten die Muis heten, of Beertje, denk maar niet dat de kat er mee zit.
Ik zou zeggen : ga stropers vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten