dinsdag 25 augustus 2020

Altijd voordelig

Zo handig, alles te koop in 1 winkel. En ieder zichzelf respecterende stad of dorp heeft er wel eentje.
Zelfzorgmedicijnen, schepsnoep, ondergoed, tandenborstels en...
Nu ook testamenten.
Ja, Kruidvat verkoopt tegenwoordig dus ook samenlevingscontracten en testamenten.

Eerlijk gezegd is dat denk wel het laatste wat ik er zou bestellen. Ik zie me al staan met het zelfscannen, voor ik het weet heb ik een samenlevingscontract en 4 testamenten. Lukt natuurlijk niet met de kortingskaart.

Wat vind ik er nu echt van? Oh, er zal heus wel een kundig notaris op de achtergrond meekijken.
Althans, dat hoop ik dan. Niet dat ze bij de kassa vragen heeft u nog vragen over het testament?
Ongetwijfeld te kort door de bocht, maar bij zulke boodschappen slaat mijn fantasie op hol.

Je loopt met je lief bij het Kruidvat, je worstelt je door de zaterdagdrukte heen, onmogelijk die 1,5 meter afstand te houden. Je hebt goedkope treintickets gekocht, oh een weekend aan zee.
Het mandje raakt voller. Zonnebrand, aftersun, misschien helpt deet ook tegen zandvlooien?
Badslippers, ook handig! Kijk, een leuke strandtas, misschien is een extra zonnebril ook wel fijn.
Lief staat een schap verder, zich al op te vreten vanwege de drukte. Kijkt nog eens in de folder en roept verrukt; nee maar!
Dit hebben we nog niet, een testament. Hij frummelt wat met de telefoon, ah zie daar, klanten die interesse tonen in een testament zijn ook geïnteresseerd  in een roze mondkapje.
Dan nog maar een doosje paracetamol extra in het mandje...het lijkt me een leuk weekend te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten