dinsdag 13 mei 2014

Groeten uit

Jaren na het overlijden van mijn moeder ben ik eens de collectie oude kaarten door gaan kijken.
Sommige kaarten hopeloos zoet, veel oude dorpsgezichten en ronduit grappige tafereeltjes.
Een deel de papierbak ingegooid, een deel bewaard.

Het leukste zijn toch wel de vakantiekaarten. Een vrijwel uitgestorven begrip.
Werden we in de jaren 90 nog bedolven onder kaarten uit de meest tropische oorden als Yucatan, Thailand of Bali, nu weinig meer. Gelukkig zijn er nog enkele die hards die vol blijven houden.

Toch stuurde men rond de jaren 30 ook al vakantiekaarten. Ja, men ging toen soms ook op vakantie, wel een hele dag.
Zo ontving mijn moeder als klein meisje een kaart van een aantal jonge dames, waaronder vermoed ik een oudere zus.

Geadresseerd, nauwelijks, gewoon aan Mej A p.a.  Den Heer  vd V te H. met toevoeging "veehouder".
Ik vind het wel aandoenlijk, dat een groet van 75 jaar oud me nog steeds laat glimlachen.
De jonge dames hebben vast genoten van hun tripje naar het verre... Hoek van Holland.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten