dinsdag 12 mei 2015

Nuttig shoppen

Wat is nu toch nuttig shoppen?

Nou, de aanschaf van een toetsenbord na 3 dagen absolute ergernis van hangende toetsen.
Het leuke van een toetsenbord zou zijn als de printscreentoets steeds op dezelfde plek zou zitten.
Maar dat is teveel gevraagd.

Mijn rondje winkelen begon bij C&A.  Ik zoek een normaal wit shirt. Dat is al een helse klus.
Halverwege zag ik een leuke korte broek, ik weet het, horizonvervuiling, maar voor in huis.
Met een leuk shirt in limoenkleur. Helaas alleen in de maten komkommer en courgette.

Dan een wit bloesje, voor op mijn nieuwe zwart/witte broek met priegeltjespatroon.
Ik kwam weer teleurgesteld de paskamer uit, zelfs de bootschoenen die ik probeerde waren van een rare maat. Ik draag 39 maar deze 39 leek eerder 41?? Een setje hemdjes gekocht, dat dan weer wel.

Kom je bij de kassa, leg je een leeg linnen tasje op de toonbank, krijg je je hemdjes in een plastic tasje. Dat wil ik niet mevrouw. Oh, plastic tasje er weer af, kreeg ik nog een kwart boom mee met mededelingen hoe zij aan het milieu denken. Dat ze wifi hebben. En dat ze zo aan biokatoen doen.

Met de hemdjes in de tas wandel ik door naar Dixons. Ooit een computerwinkel, nu dus helemaal met Apple en bovenal heel veel tablets. De verkoper moest iemand helpen met zelf pasfoto's maken, dus kon ik me kapot ergeren aan tienermeisjes van "oh deze heb ik ook" en liet ik mijn blik vallen op het prijskaartje ernaast.
Ik heb mezelf afgeleerd om ter plekke te gaan hyperventileren over die prijzen.
Ik kwam tenslotte voor een goedkoop toetsenbord.

Na tamelijk wat geduld kwam er iemand die kon afrekenen, als zijn elektronisch device had gewerkt.
Ik leg mijn Air Miles kaart neer, besmuikte blik "doen we niet meer aan". Ik geef een VVV bon "hebben we niks mee". Eindelijk kon ik betalen en volgde de vraag "Als ik u nu eens een digitale bon stuur?"

Nee jonge man, doe er mij maar eentje op gewoon papier, die crasht niet en kan ik gewoon bewaren bij mijn bonnetjes voor de belasting. Is niet milieuvriendelijk. Nee, dat uitprinten wel?

Gelukkig heb ik me daarna enorm kunnen vermaken bij een Outdoorwinkel.

Shoppen, het zal mijn hobby nooit worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten