maandag 1 augustus 2016

Uniseksisme?

In de nacht, als je niet kan slapen, is de radio soms goed ter lering ende vermaak.
Of goed voor nog meer slapeloze uurtjes?

Ik heb me namelijk weer een halve dag zitten afvragen wat een aldaar aanwezige feministe nu eigenlijk in gedachten heeft.
Het begrip feminisme is me wel duidelijk, maar zij wil meer gelijke rechten voor man en vrouw.

Aangezien de jonge dame net moeder is geworden, zijn er nu andere dingen die ze moet baren. Zorgen. Over of de vaders wel gelijke rechten hebben en hoe zwaar het lot is als opa eens de baby wil verschonen.
Ja, je leest het goed.

Niet dat opa niet capabel genoeg is om een luier te verschonen, maar stel dat het in een restaurant moet?
Het is voor opa namelijk helemaal niet fijn om naar het damestoilet te gaan om een baby te verschonen. Dat voelt ongemakkelijk.

Het leven is vol strijd, ik weet het, maar dit lijkt me nu totaal geen issue.
Ik denk dat als een opa met een baby de ruimte van de damestoiletten inloopt, omdat daar nu meestal die uitklapklep zit, er ook maar één vrouw daar een ontstellend probleem van gaat maken.

Terwijl elke verschoon-oma vast geen heren toilet inloopt om een kind te verschonen. 
De klep mist en het zicht op urinoirs vind ik persoonlijk ook weinig verfrissend.

Of ben ik nu seksistisch bezig?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten