woensdag 4 januari 2017

Het leed wat opruimen heet, deel al veel te veel

Blij dat ik met de feestdagen op een ander adres kon verblijven, weg uit de troep en in de hoop dat mijn onwelkome huisdieren het pand ook hebben verlaten. Niet dus, wat betreft dat laatste. Wat zijn mijn fruitvliegjes blij dat ik er weer ben.
Verse koffiefilters, een glas wijn waarin zij hun versie van de Kama Sutra tonen. Jottem!

Heerlijk om eens 4 dagen hersenloos naar een TV scherm te turen en een soort zombie worden.
Maar dan kom je weer thuis, in iets wat woonkamer heet maar ik zelf onbewoonbaar zou verklaren.
Het tapijt ziet er deels uit alsof en een kudde herkauwende reuze panda's heeft rondgelopen.

Ja, het was leuk 4 dagen niks doen, en nu van alles. Laat ik dan nog een box leegmaken en die spullen in de sokkenla stoppen. Maar waar laat ik de sokken? Nou bij het ondergoed, hee wacht even, die lade is al gekraakt door dierbaar porselein.

Nou ja, bewaar je het ondergoed toch in de droger?  Maar wat te doen met de ladekast waar de tv op staat? Laden legen, eruit halen iemand vragen de tv op te tillen en die op een laag tafeltje te zetten.
Kastje naar de badkamer, laden er weer in, handdoeken er in en van de handdoekenplank dan even een papierplank te maken. Oh jee, waar komen die zilvervisjes vandaan?

Huh, ik moet een kaartje hebben als bewijs dat mijn wandelschoenen na 500 km een onderhoudsbeurt kunnen krijgen?  Nou als ik 500 kilo aan spullen doorzoek, wie weet?

Eens denken, waar laat ik een wasrek en een trap? Ja daar moeten meubelonderdelen staan.
Oh even stofzuigen, dat is dan planken verzetten en met je blote poten in een bamboestaak trappen, het gaat steeds lolliger worden. Kastdeur open, gloeiende kroketten, weer 4 planken op de voet.

Dan maar een brief schrijven en je weer een breuk rekenen hoe je met oudere postzegels dan het juiste tarief bij elkaar plakt. Oh ja 1 vlinder, 2 oude kerstzegels van 29 cent en een bijplakker van 2 cent.  En vergeet vooral niet de priority zegel die ik dan volgens een postagentschap niet nodig heb want die zitten standaard bij de buitenland zegels. Weet ik maar ik wil eerst eens de oude binnenlandzegels gebruiken en dan moet er zo'n truttig blauw geval bij. 

Natuurlijk vind ik mijn feestdagen tape pas terug op 3 januari, ergens in de chaos. Samen met een stapeltjes visrecepten.

Dan gezellige mails van hee zullen we een filmpje gaan pakken of hee zullen we gaan wandelen. Ik heb er nu geen tijd voor, de takkenzooi moet weg. Nog even en ik kan mijn kont niet meer keren zonder ergens over te struikelen. Ik ben het zo ontzettend zat.

Maar even een tip voor hen die de boel gaan opknappen, flikker de oude magnetron gewoon naar beneden ga 'm niet tillen want voor je het weet ben je twee maanden uit de running!
Moet je aan de drank en de pammetjes en hopelijk heb je dan een goeie fysio module.
Dan gaan nu de laatste kerstversieringen en een beertje met kerstmuts op de vuilniszak in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten