vrijdag 6 januari 2017

Nooit een saai moment

Begot wat verlang ik naar saai en vooral zonder enig risico.

Zeg nu zelf, hoe gevaarlijk is het om op een stevige kruk te klimmen met een stoffer in je hand?
Dat leek me nu totaal ongevaarlijk. Ik wilde die kast bovenop afstoffen, een foto maken en dan op een verkoopgroep zetten. Wel als gratis af te halen, zou mij weer gesleep schelen.

Hoe anders kan het lopen? Nou, met mij in de buurt heel anders. Ik begin te stoffen, leg mijn hand op de kast en het boveneind begint te schuiven. Of je wil of niet,  je schuift mee. En op datzelfde moment weet je al "dit gaat niet leuk worden."

Ik knal met de bovenkant van de kast zo op de salontafel (ja, die moest toch weg)  er vliegen onderdelen in het rond en tussen de chaos is het enige wat nog staat, het krukje waar ik op stond.
Vanuit mijn ooghoek zie ik een rij venijnige spijkers, ik zag een uilenklok wegvliegen en een kerstcadeautje.

Wil je nu ooit twee in één slopen? Neem een stuntman! Want tjee, dit deed pijn!
Knie kreeg weer een klap te verduren, bovenbeen zal paars worden, krassen op mijn buik, zere pols en ik vermoed een gekneusde rib.  Was weer een briljante actie.

Het doet nog steeds pijn, maar ik lach er maar om, het had zo fout kunnen aflopen.
Het is me nu meer dan duidelijk, klussen is zo niet mijn ding!

De foto van de kast heb ik maar gewist, dat ik nu deels een puzzel geworden. Maar de klok werkt nog en het even verdwenen onderdeeltje van het kerstcadeautje ook weer gevonden.

Ik weet nu mijn doel voor 2017. Heel blijven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten