woensdag 18 januari 2017

Kiezen

Nee, niet in maart, maar afgelopen maandag.
Je gaat naar Ikea,  Ik moet zeggen, het was er tamelijk rustig. Tja geen typische meubelboulevard dag, iedereen blut vanwege december? Of omdat het Blue Monday was?

Eigenlijk klopte dat niet. Ik wilde een bepaalde bank, die uit het assortiment is (tuurlijk.)
Dan een andere bank, maar die hebben ze niet met blauwe stof. Uiteindelijk kies ik wel een blauwe beslagkom, maar bij de kassa werd moeilijk gekeken, die kom is eigenlijk een set van 2.
Waarom zetten ze dan 2 schappen vol met 1 kom? Als voorbeeld. Ja hoor, laat die kom maar zitten.
Geen zin om weer terug te gaan.

Kon ik dan geen zin in hebben, maar helaas, de kassamevrouw zei dat ik voor een bepaalde handeling naar de servicebalie moest, de servicebaliemevrouw stuurt me terug naar boven, bij de trap staat iemand ietwat moeilijk te kijken, nou met een kar spullen (3 artikelen) liever niet naar boven. Leg je uit hoe en wat, nou vooruit dan maar. Ik naar de eerste de beste verkoopster, die begreep wat ik bedoelde en maakte netjes een print van een digitaal boodschappenlijstje aan.

Dat was achteraf wel fijn anders had ik een stoel en een bank in 2 verschillende kleuren gehad.
U wil het vrijdag laten bezorgen? Nee, nee over een tijdje! Oh maar we mogen niet langer dan 4 dagen later plannen *zucht*.  Maar u kunt het allemaal online regelen. Hee volgens hun beleid kon dat niet?

Ja hoor mevrouw, dat kan echt! Mijn karma fluistert al iets in mijn oor "eerst zien dan geloven."
Ik ging voor een blauwe bank, die grijs gaat zijn, een uittrekbare tafel waar je dan een sterke man bijgeleverd moet krijgen, in plaats van die tafel zonder man er eentje gekozen met stoelen. Niet dat ik die stoelen echt nodig heb maar het werkt net als het setje beslagkommen.

Dan nog op naar de pastapotten. Die natuurlijk ook  uit assortiment zijn gehaald.
Waarvan ik nog geen idee had wat ik wilde, de salontafel. Ben op de oude letterlijk gevallen, op de nieuwe figuurlijk, stuk minder pijnlijk!

Had al voor een nieuwe vloer gekeken, maar die ik op het oog had is wellicht wat te donker. Nog niets besteld of gekocht. Nu even geen maffe bui krijgen anders zit ik straks met een chic donker bureau tegen grijs glitterbehang.
Waar ik mezelf wel een schouderklopje voor geef, slechts 2 impulsaankopen voor samen 19 euro, wat best knap is bij Ikea.

Nu is het nog ernstig denken, ga ik voor kwaliteit laminaat wat krasvast is? Waarmee ik met mijn hoge hakken kan tapdansen? Of voor dat andere?
Tegen de tijd dat ik met een klapstoeltje op het beton zit ben ik er wel uit.

1 opmerking: