donderdag 23 maart 2017

Zijn EU-burgers zo dom?

Moet haast wel als de EU in haar oneindige wijsheid de energie labels aan gaat passen.
Zodat het voor ons, de consument begrijpelijk is.

Op een apparaat of een lichtbron staat nu nog A tot en met G. Moeilijk!
Bij A is er dan nog gewoon A, dan komt er A +, daarna A ++ en het eindigt met A +++.

Aangezien de nieuwe regels pas over 3 jaar gelden, de oude doosjes en labels moeten denk eerst op,
zal ik het uitleggen.
A is zuinig, A +++ is super zuinig, maar dat wisten jullie vast al.

Misschien moeten ze dat met kleding dan ook maar doen. Dat lijkt soms op Romeins geheimschrift.
En als jullie in Brussel toch bezig zijn, doe dan ook eens aan die wasmerken.
Dat is een soort rebus. En dan kunnen wij domme luitjes heus niet begrijpen.

Het is toch wel fijn dat jullie je zorgen maken, dat als ik een plastic tuinstoeltje uit 1 stuk voor een kind koopt dat ik moet opletten op de kleine losse delen. Lijkt me ook een naar krantenbericht, kleuter stikt in compleet tuinstoeltje.

Ik ben een gewaarschuwd mens, als ik een cactus met een omtrek van 30 cm koop dat die voorzien is van een sticker "niet geschikt voor consumptie." Ja, ik voel me veilig, stel dat ik dacht van, lekker, als salade.

Petje af hoor EU, ga zo door met die zalige onzinnige zaken. Het houdt jullie tussen het uitje naar Straatsburg na tenminste van de straat.

Met vriendelijke groet, een blije burger.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten