zondag 3 juli 2011

Must haves

Rages, trends, hypes en must haves. Persoonlijk noem ik het liever hebbedingetjes.
Nu houd ik evenveel van hebbedingetjes als veel mensen. Zo is het rampzalig als je net begonnen bent met sparen van uilen (wat ik helemaal niet van plan was), blijkt dit jaar de uil een heuse rage te zijn.

Een rage, het maakt het minder spannend. Ik kom nu overal uilen dingen tegen.Sommige zaken zijn te leuk om te laten hangen. Maar weg is de spanning van eens per half jaar een uiltje kopen in een erg oud snuffel winkeltje.
Ja, ik doe het weer, ik dwaal af! Must haves.

Zo liep ik vorige week even binnen bij een niet echt trendy winkelketen.
De DA drogisterij.
Op de toonbank een mandje vol kleurige spullen met een bordje ervoor. De must have van 2011.
Een mand vol van die enorme oorringen met daaraan een stoffen bloem en een frutsel. Oorbellen dus.

Ik tilde er eentje uit, een oorring ter grootte van ongeveer een hoelahoep.
Ok, tikkeltje overdreven, maar groot was ie. Aan de ring een ongeveer hibiscus formaat bloem.

Ik voorzie dan al gelijk problemen. Voor zo'n oorring moet je een zwanenhals hebben, geen sjaaltje om hebben en zorgen dat het hengsel van je schoudertas niet op vreemde wijze verstrengeld raakt met de bloem.
Of erger, met de oorring. Herstel, de must have.

De jonge dame achter de toonbank zeg "leuk hè". Jazeker, ik vind ze erg leuk. Lekker uitbundig zonder iets provocerend te hebben. Ze babbelt vrolijk verder, ja, helemaal de trend voor jonge meiden.
Oef! Dus niet voor mij.
Jammer dan, want ik heb er al ééntje. Dat vind ik het extra leuke van die must have van 2011, je hoeft maar 1 oorbel in.

Afgelopen winter zittend op een terras zag ik het meisje wat bediende met een joekel van een bloem in haar oor lopen.  Na even twijfelen vroeg ik haar naar die bloem. Het meisje, type Lena uit Het Schaep, helemaal verguld dat een mevrouw (oh getsie)  daar iets over vroeg.  Ik begreep dat de rage is begonnen met GTST, maar ik kijk daar niet naar. Zo loop je dus rages mis.

Toen wist ik waar die oorbellen te vinden en heus mevrouw, ze hebben ook wel wat kleinere.
Inderdaad! Een ruime week later vond ik er eentje. Maar die moet bij roze en paars passen.
De enige in die kleuren, tja, het bungelende frutsel voor de bloem, een kruisje. Ik wil geen kruisjes dragen.
Het dan maar tijdelijk vervangen door een kraal.  Nog maar eens verder zoeken naar een andere frutsel wat meer bij mij past.

Eindelijk heb ik weer eens een must have. Hoe ben ik al die jaren zonder doorgekomen?

1 opmerking:

  1. O, zijn het oorbellen. Ik zag gisteren op de markt een kraam vol, ik dacht dat het sleutelhangers waren. Doe je voorzichtig als je hem in hebt? ☺

    BeantwoordenVerwijderen