dinsdag 26 juli 2011

Overdreven


Eens in de zoveel weken maak ik van gewoon douchen eens een ritueel.
Lekker tutten zoals vrouwen dat kunnen doen. Zondag was het zo’n dag.
En voor het eerst schrok ik van de hoeveelheid producten die in mijn badkamer staan en liggen.

Ben ik zo’n ijdeltuit? Blijkbaar. Als het om make-up gaat valt het best mee. Zeg nu zelf dames, 3 luchtjes, 5 lipsticks, 4 kleurtjes oogschaduw, een mascara en een poedertje is toch bijna niks?

Waarom heb ik dan een berg aan haarproducten? Kort haar, lang haar, gekleurd en ongekleurd haar.
Voor kort haar de styling producten.  Voor lang haar weer wat anders.
Nu moeder natuur mijn haarkleur mag kiezen scheelt het een hoop aan alle veldboeketten die ik in mijn haar smeer.
Waarom een enorme collectie gezichtsproducten?  Voor de winter iets, voor de zomer iets, voor de thuisblijf dagen iets. En dan zijn er mensen die je op je verjaardag dan nachtcrème voor de rijpere huid geven (au).  Bij al die smeersels horen antismeersels. Een wattenschijfje met reinigingslotion.
Een wascrème , gezichstdoekjes die groot genoeg zijn om een auto mee te wassen en ik doodleuk in vieren knip. Scrubje en ja een gezichtsmasker.

Voor de lastige delen van het lijf, kwa huid, Dermalex en uiercrème, voor na het douchen en ontharen weer andere zaken.
In de zomer natuurlijk scheerschuim, mesje en verzachtende lotion.  Laat ik de licht zelfbruinende bodymilk niet vergeten!  Die je zonder goed uitsmeren weer moet verwijderen met bodyscrub.

Maar mijn onderdanen spannen de kroon. De voetproducten.  Bruistabletten,  zachte voetencrème, vloeibare talkpoeder ( wie verzint zoiets?).  Eeltvijlen,raspen en schillers.

Ik keek rond en dacht: met de helft kan het ook.  En zo zal het worden. De rituelen blijven.
Gezichtsmasker, haarmasker en dan met de voeten in een teiltje lauw water.

Tutten tutten nu eenmaal graag.

1 opmerking:

  1. Eten uit de natuur hadden we al ontdekt Sofie, je tutspul zelfmaken is een volgende stap :)

    BeantwoordenVerwijderen