maandag 14 december 2015

Er was eens een dorp

Woodland, North Carolina. De naam klinkt als een dorp, of stadje ergens in de achterlanden.
Ik beken gelijk, ik heb geen idee waar Woodland ligt, ik zal er nooit gaan kijken.

Het lijkt me namelijk  best een eng oord.Hoezo eng?
Er wonen typische mensen.  Wacht even, je weet niet eens waar het ligt, je bent er nooit geweest.
Hoe weet je dan dat er typische mensen wonen?

Tja, terwijl de halve wereld afgelopen weken vol was van minder opwarming van de aarde en men positief lijkt, druppelt er weer een weerwoord binnen.

Een anti zonnepaneellobby. Bij een windpark aan de rand van je stad kan ik me er vaag iets bij voorstellen. Maar zonnepanelen? Dat blijken ook bloedlinke dingen te zijn, volgens de Woodlanders dan.

Je hoeft ze niet mooi te vinden, maar om nu te gaan blaten dat ze wellicht kankerverwekkend kunnen zijn, dat ze alle energie uit de zon slurpen en de fotosynthese van planten zou belemmeren, dat vind ik best ver gaan hoor.

Als ik zoiets hoor denk ik "vast De Speld" of een Amerikaanse versie van.
Maar nee, het bestaat dus echt, een anti zonnepaneellobby.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten