zaterdag 25 november 2017

Black Friday

De ganse week werd ik doodgegooid met Black Friday. Het is me vorig jaar vermoedelijk ontgaan en had echt geen idee wat het is.

Nu men elkaar de harses in slaat over iets anders met zwart en "onze" tradities begrijp ik niet dat we ons dit aan laten leunen. Het is niet onze traditie, dit komt uit Trumpistan.

Dat land, redelijk ver weg waar soms onschuldigen ter dood worden veroordeeld maar wel twee kalkoenen gratie krijgen, van Mr. President himself.

Vanwege het feit dat veel kalkoenen dat niet kregen zitten wij nu met het Black Friday gedoe opgescheept. Misschien moeten we dat maar niet overnemen. Een Green Friday lijkt me mooier.

Overigens, de harses inslaan en het "zwart" wat betreft Black Friday, ik zag beelden uit Amerika, vreselijk.
Mensen die elkaar onder de voet lopen vanwege een koopje.

Als bijna beroepsmatige koopjesjager weet ik dat de helft van die zogenaamde koopjes helemaal geen koopjes zijn. Ik noem het het Kijkshop effect. Winkelprijs is zoveel, Kijkshop prijs zoveel en dat zijn vaak wel erg verdachte aannames.

Natuurlijk is het handig, als je een aankoop ingedachte hebt en al prijs in de gaten hebt gehouden dan je slag te slaan, niks mis mee.

Zelf kan ik er zwartgallig van worden (mits ik nog een galblaas had) te vernemen dat mister Mindfuck veel bedrijven helpt om met onze mind te fucken.
Wij maken zelf geen keus. We willen dit en moeten dat en denken recht te hebben op.

Maar met een beetje weldenkendheid en wie weet een tikkeltje Calvinistische inslag kom je best een eind.

Voorlopig is voor mij de Black Day van het jaar de dag van het regeerakkoord, en in januari krijgen we Blue Monday.  Laten we die overzeese ongein maar vergeten. Het is een bubble.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten