zondag 12 november 2017

We zijn genaaid!

Kijk ze eens lief lachen, het kwartet wat nu onze regering heet. We krijgen er allemaal wat bij.
Dat is, zij met een middeninkomen en zij die werken. De rest? Die kan verrekken.

Vanavond het jubelende nieuws, de zorgpremies stijgen maar een paar euro, en zo fijn, niet het extra eigen risico wat omhoog gaat. Je zou er bijna de champagne voor opentrekken, ik hou het bij een magnum sarcasme.

Uw vergoeding voor uw module Spieren & Gewrichten wordt lager
In 2017 had u een vergoeding van € 1000,- in de module Spieren & Gewrichten. Helaas werden de zorgkosten voor dit vergoedingsbedrag uit deze module te hoog. Daarom hebben we deze vergoeding gestopt. Want we willen de premie aantrekkelijk voor u houden. Laat u deze module aanstaan in 2018? Dan wordt de maximale vergoeding automatisch € 350,-. U betaalt ook minder premie. Tip: kijk eens terug op 2017. Hoe vaak heeft u gebruik gemaakt van deze module? Veel van onze klanten hebben genoeg aan een vergoeding van € 350,-

Dat vond ik in mijn mailbox vandaag.  Bron is FBTO. Nou dank jullie wel, ik ga niet langer één van jullie klanten zijn. 
Jarenlang betaalde ik de module voor 1000 euro zodat ik eens per twee weken naar de fysio kon.
Ik heb een moeilijke nek, geregeld last van ischias en piriformis en na een operatie ook van mijn onderrug. Ik neem veelal geen deel aan het arbeidsproces, dus ach, kan het ze schelen. Geen moer!

Ik kan natuurlijk dan maar terugvallen op spierverslappers, maar die zijn helemaal uit het pakket gehaald.

Met eens in de twee weken fysiotherapie kan ik nog redelijk uit de voeten en heb ik het maar niet over de slechte dagen. Maar hoe fijn, de kosten stijgen slechts een paar euro, me reet!
Wij worden voorgelogen door een stelletje wat mij betreft door God verlaten leugenaars.

Waar ik voorheen 28 euro per maand betaalde zou het nu 61 moeten worden. Want dan zit je gelijk met een pakket waar je ook eventueel in een geboortehotel kan bevallen. Tjezus, bevallen van je ischias? Ga je zoeken bij zorgplanners, heeft u een kinderwens? Nee, verwacht u anticonceptie nodig te hebben, nee. Uitkomst nou u krijgt bij de geboorte van uw kindje een gratis kraampakket.
Flikker toch op zeg! En nee ik heb geen kind dus verwacht ik ook niet dat die een beugel nodig heeft.

Sorry dat ik zo expliciet ben, de grens van beschaving is bereikt.  Jij hebt pijn, jammer dan.
Wij gaan er vooral niks meer aan doen om het leven leuker te houden, doei!  Wij zijn slechts uw zorgverziekeraar. U wenst een aanvullende verzekering, kies maar acute zorg bij uw verblijf in het buitenland en de nodige vaccinaties. Alsof ik op vakantie kan.


De boodschap is duidelijk, stik er maar in. Lang leve de marktwerking!  Lang leve de domme grijns van Rutte "we krijgen er allemaal wat bij!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten