zaterdag 25 november 2017

Overwinteren

Ik hoorde net het weerbericht, regen, kans op hagel en onweer, stevige westenwind.
De juiste combinatie voor zere botten, jippie.

Geen weertje voor een wandelingetje, de plu schiet toch maar binnenste buiten.
En soms denk ik dan van "ik wil overwinteren!" Niet op Nova Zembla, liever ergens subtropisch.
Tot ik vanavond Andere Tijden zag, ik ben gelijk genezen. Wel wat lachtranen weg moeten vegen.

Het lijkt wel een soort wraak, jullie hier tijdens de  80-jatige oorlog? Sturen wij nu onze 80-jarigen jullie kant op.
Met een mud Nederlandse aardappelen als munitie en roken we jullie uit met bloemkool- en spruitjeslucht.
De strijdliederen hebben we ook al, over alle dagen zon en witte duiven.


Het was weer een heerlijke aflevering van Andere Tijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten