maandag 7 oktober 2019

Wel, wel

Het is nauwelijks een dagelijkse ergernis geweest. Reclames.
Ik was bezig met andere zaken.
Nu de regens weer vallen, het nieuwe tv seizoen weer begon- zie ik ook weer reclames.
Gelukkig kan de radio het sarcasme ook wat voeden..

Neem nu de vrolijke boodschap van Shell.  Betaal een cent extra per liter benzine en u rijdt
co2 neutraal.
Ik vind het vrij brutaal om dat te roepen.

Hoe zien zij dat voor zich? Oh, met de extra centen beschermen ze bossen en planten bomen aan als compensatie. Toe maar!
Vooruit lui, tanken maar, maak maar extra kilometers! Niks aan het handje.

Toch vrees ik dat ze iets zijn vergeten. Als alle autobezitters nu extra gaan rijden zijn er meer wegen nodig. Of moeten ze een weg een baantje extra geven.
En wat moet er dan aan geloven? Juist, die bomen.

Ja maar, die compenseren ze toch? Ho even, dat is niet het beschermen van bossen!
Natuurlijk wil Shell de producten verkopen, neem ik ze niet kwalijk.
Maar maak er dan geen lange wassen neus van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten