maandag 17 maart 2014

Blokje Gouds: De nieuwe bieb

Begin dit jaar schreef ik over de bibliotheek, toen nog in het voormalige weeshuis.
Centen op, monument werd verkocht.

Bibliotheken, die staan hoog op de lijst der bezuinigingen en ik zag het somber in.
Gelukkig is er nu een nieuwe. Met een naam, maar het zal vast weer snel "de bieb"gaan heten.






Eerlijk, ik had er een hard hoofd in toen ik afgelopen najaar naar de open dag ging.
Op de tekening leek het een zielloos pand te worden.
Vanmiddag, eindelijk eens door de draaideur naar binnen en ik werd verrast.





De nieuwe bieb is alle dagen open, met een aantal uren waar je zelf dingen moet regelen.
Er zit een kleine horecahoek die "Kruim" heet.
Erg leuk zijn ook een aantal zitjes waar je wat kan lezen.



De mensen die mij (redelijk) kennen begrijpen ook waarom ik al was verkocht eer ik binnen was.
Jawel....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten