woensdag 12 maart 2014

Blokje Gouds: Wat gaat er van komen?

Oneindig moe word ik van mannetje Pechtold, teemsmurf Sybrand, lachebekje Rutte, grappenmaker Emiel en al hun kornuiten.
Nee, het gaat niet over een carnavalsoptocht, al ontgaat me het verschil soms.

Er komen gemeenteraadsverkiezingen, en de naam zegt het al, gemeenteraad dus voor de gemeente.
Als die Haagse kopstukken mij moeten enthousiasmeren, dan gaat ze dat niet goed af.
Onze gemeenten gaan straks over heel veel waar tot nu toe het rijk nog over beslist.

Maar diezelfde gemeenten moeten stevig bezuinigen.
Veel mensen denken van "lekker belangrijk" ik ga niet naar het stemhokje.
Grappig genoeg vinden veel van die mensen wel dat we referenda moeten krijgen.
Of zoals Wilders zegt: laten we doen als in Zwitserland!
Wel lieve luie kiezers, dan moet je nog veel vaker naar de stembus en je veel meer verdiepen in de materie.


Wat me dan wel altijd boeit, de posters van de diverse partijen.
Vandaag fietste ik onderweg eerst langs een tomaat, op de afslag van een rotonde naar links de VVD
Rechtdoor een groot bord met allerlei koppen en bla bla leuzen, ja, en een zwaan.

Een naam als Gouda Positief, spreekt aan. Een zwaan, mooie vogel maar we hebben er al erg veel van.
Trots Op.. daar vliegt het maagzuur me naar de keel. 

Ik vind Gouda een mooie stad, ik ben blij met het groen aan de randen, ik ben ook een deel voor de zondagsrust, al maak is soms gebruik van het feit dat sommige supers op zondag open zijn.
Blij met een aantal jaarlijkse evenementen. Nu graag weer een beetje minder leegstand en eens wat aardige betaalbare sociale huurwoningen. Dan nog een mooie invulling voor een aantal monumentale panden.


Altijd weer die keuzes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten