dinsdag 23 oktober 2012

Verzuiling nieuwe stijl?


Als ik denk aan de ietwat kinderachtige ruzie tussen de KRO en de VARA denk ik aan verzuiling.
Alleen gaat het nu niet over katholiek versus links.
Het gaat over boeren en cabaret en dat blijkt elkaar ook te bijten.

Wij kijken met veel mensen op zondag naar Boer zoekt Vrouw, ik op maandag naar het item over Boer zoekt Vrouw bij De Wereld Draait Door.
Voorheen was Yvonne Jaspers daar geregeld tafeldame. Maar ze mag niet meer van de baas, en Arie als tegenwoordig KRO-er ook niet meer.
Zolang die linkse vlegel Matthijs de draak laat steken met BZV blijven zij weg.
Het item, dat gaat met Sanne Wallis de Vries, ze weten toch dat die van het cabaret is?
Zonder beelden moeten ze creatief zijn, vorige week met een Barbie, deze week met lookalikes.

Als ik de jaren 50 terug wil, dan zonder die heisa. Maar gewoon even de nostalgie van De Revue.
Daar hoorde ik voor het eerst de kreet "engeltjesmaker".  Een mooie benaming voor illegale arbortus praktijken.
Toch wel het sterke kantje van die serie. Een vleugje nostalgie, een mespuntje vals sentiment maar ook de harde waarheid.
Best een moeilijke tijd voor de nog lang niet vrijgevochten vrouw.

Dan is het nu een stuk beter.
Wat een vrijgevochten vrouw nu eens steevast moet weigeren? Bij Pauw en Witteman aan tafel schuiven!
Dat duo vind ik bijna jaren 50. Vrouwonvriendelijk, vaak neerbuigend in toon of lichaamstaal.
Ja, afgelopen avond zaten er een paar vrouwen op een tribune, om hun mening te geven over een erotisch boek.
Oh,oh de lollige woordgrapjes. Een vrouw die een erotisch boek , zelfs een trilogie schreef, tjonge jonge.

Ja jongens, we zijn Harry Potter voorbij.
Fijne voor schrijvers van een controversieel boek, de promotie volgt rap.
De tuttigheid blijft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten