zondag 28 oktober 2012

Zaterdagse zeik tv

Kan aan mij liggen, maar wat op zaterdagen op tv komt vind ik zelden "iets".
Me afgelopen avond maar eens gewaagd aan amusement op RTL 4, "Mannen van een zekere leeftijd".

Wat mannen vanaf 50 van het leven kunnen verwachten. Ik weet niet of de doelgroep het programma nu zo geweldig vond.
Dat wagen aan was dus éénmalig. Ik vond het waarlijk gezeik. De plaskracht van Viggo Waas kan me niet boeien.

Ik denk ook niet dat als het ging over vrouwen van "een zekere leeftijd" me wel mateloos zou kunnen boeien.
Is ouder worden nu echt zo'n enorme ramp? Niet oud worden lijkt me kwalijker.
Maar wat is oud? Vroeger was je met 65 oud, in een bloemetjesjurk achter de geraniums.
Het is zo relatief.

Toen ik werd geboren waren mijn 3 grootouders al in de 70. Tegenwoordig heb je grootouders van rond de 50 en weet ook wel van iemand die al oma werd met 38.
Zo weet ik ook van iemand die al oma was en 2 jaar later zelf nog een kind kreeg. Gebeurt soms.

Toen ik 20 was leek me 40 al middelbaar aan het worden. Nu ik 50 ben, tja.
Waren 50 plussers ooit een doelgroep voor een beurs met Tena enz, nu zijn ze een doelgroep voor hippere zaken. En een zorgen post voor de 20-ers.
Maar de 50ers kunnen nog best uit de voeten met 30-ers maar ook met 70-ers.
Op een bepaalde leeftijd lijkt de generatiekloof iets minder breed te worden.

Maar met het klimmen der jaren komen er veranderingen. Rond 45 zie je het soms niet zo scherp meer, komt de leesbril. Je kan het verfoeien, maar wat een fijne uitvinding!
Er komen gebrekjes en de overheid wil dat in de gaten houden. Als vrouw krijg je dan al jaren geinige uitnodigingen en eigenlijk zouden mannen die ook moeten ontvangen. Iets andere dan.

Wat ik wel vind, laten we onze eerlijk verdiende rimpels eens gaan vieren. Proosten op de vele grijze tinten aan haarlokken en de vergaarde wijsheden.  Want daar is helemaal niks mis mee.


1 opmerking: