maandag 5 augustus 2013

Prik, ik heb je!

Tenenkrommend, ik zat 3 dagen zonder internetverbinding.
Een storing, het kan gebeuren. Vrijdag gebeld, ik kreeg een bandje dat ik momenteel problemen met de verbinding kan hebben. Zaterdag, hetzelfde liedje, en op zondag werken ze niet.
Zelfs het bandje leek een vrije dag te hebben.

Vanmorgen, nog steeds geen knipperend lampje waar het moet, dus maar weer eens bellen.
Nu eens niet zo'n  nerveus klantenservice type maar heel relaxt iemand.
Had ik net even nodig, want na een slapeloze nacht en best boosheid van hee, ik wil internet...
Begon zelf al van ik ben vast niet de eerste die belt.
Ja hoor, dat bent u wel.  Fout antwoord voor de eerste koffie!

Ik mopperde over de bandjes die ik kreeg. Bandjes, wist ie niks van. Was weer de eerste werkdag na zijn vakantie en alle mail over storing had ie gewoon gewist.
Ik moest het modem maar eens resetten. Alsof ik dat al geen 150 keer had gedaan...
Wat dan mijn gebruikersnaam is? Ik gaf die door, mijn geboortedatum, en ik hoor oei, u bent oud zeg!
Pardon? U staat ingeschreven geboren op 1-1-1900. Nou ja zeg!
Maar mijn modem was online zag hij.
Ja, nu ik nog.

Mevrouw, heeft u een paperclip of een tandenstoker? Goh, heb ik weer, een gesprek met een rare wending?
Nou nee, oh maar een saté prikker mag ook. Heb ik. Mooi, die duwt u in dat kleine gaatje naast het snoertje, 20 seconden lang.
Verrek, het lampje begint te flikkeren.

Ik zei van dus eigenlijk heeft een mens een simpel houten dingetje nodig om zoiets groots als internet te gebruiken?
Misschien moeten ze de bandjes inspreekmeneer ook eens prikken?
Probleem opgelost, ik bedankte de meneer met de mooie stem.

Die gooit de stem een toontje lager, mevrouw, ik mag u een aanbod doen. Oh? Ik wilde vragen vorkje prikken?
Nee, een ander abonnement.
Hee, ik was blij dat ik weer verbinding had, prik nu niet de blije zeepbel door met een verkooppraatje!
Maar niks daarvan, ik krijg een goedkoper abonnement met een hogere snelheid (dat laatste is een dooie mus) scheelt 2,50 per maand.
Maar dan komt er wel 30 euro éénmalig bij vanwege een ander modem.
Ik ben onbedaarlijk hard gaan lachen. Koffie of geen koffie een besparing van 2,50 per maand en kosten 30 euro?

Tja jonge man, iemand van 1900 heeft vroeger nog leren hoofdrekenen.
Dan mocht ik het oude modem blijven gebruiken.
Uurtje later belt de meneer mij op, of ik nog weet wie hij is?  Uhh, ja. Nou, ik krijg er gratis een nieuw modem bij.  Mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten