vrijdag 23 augustus 2013

Zelfoverleg

Zelfoverleg, kennen jullie dat? Niets democratischer als en tijdens zelfoverleg besloten besluit.
Geen oppositie, die ligt tenslotte al in de papierbak nadat je het voor en tegen hebt afgevinkt.

Geen ronde tafel overlegsessies, gewoon geregeld ter plekke een besluit nemen en niet meer zeuren.
Zou het kabinet nog wat van kunnen leren.
Makkelijk gezegd, ik heb niet van doen met een (coalitie)partner.

Ah, ik ontpop ik me tot een ware dictator, probeer mezelf in de hand te houden met je zal en je moet..
Daar waar een dictator heerst, steekt er vroeg of laat wel rebellie de kop op.
In dit geval mooi weer. Waar ik zoal mee bezig ben kan ik geen erg warm weer gebruiken.
Dan maar spijbelen, voor de zoveelste keer. Terwijl dat eigenlijk niet goed uitkomt.

Toch doe ik het. Als ik denk aan de vele uren in schoolbankjes, terwijl er buiten veel meer te beleven viel.
Jaren later, op kantoor. Lamellen en een paar kwarrende planten, wat een lamlendig bestaan eigenlijk.
Ik had graag naar de middelbare land- en tuinbouw school gegaan. Dat was een duidelijk NEE.

Dan na zoveel jaren maar eens een beroepskeuze test laten doen. Zelden heb ik zo'n domme uitslag gekregen. Ik was namelijk super geschikt om geboortekaartjes te ontwerpen.
Vast gesjoemeld met de uitslag!
Als ik dan echt iets met dieren wilde doen? Dan maar een opleiding bij een hondenpensioen of iets met paarden.
Dit heet vast samenspannen, ik heb namelijk niets met paarden of honden.
Bij paarden denk ik aan eten, ja sorry! Honden vinden mij over het algemeen wel tof, maar in de meeste gevallen is de liefde niet wederzijds.

Weer jaren later ga je eens online testen doen. En laat  UWV ook een computer op je los.
Was ik eerst bijna geschikt als bonsaiboompjeskweker (bestaat niet) later weer geknipt voor een consultatiebureau.
Misschien wel een leuke combinatie met die geboortekaartjes? Of gelijk leren origami vouwen met Pampers?

De grappigste testuitslag ooit kwam van zijn correspondentie cursus, weet niet meer welk instituut.
Die kwamen met twee uitslagen, beroepen die uitermate geschikt voor me zijn.
Boswachter en Klaarover.

Ik ben er klaar mee, over met het gedoe.
Door omstandigheden zit ik niet meer achter lamellen, weiger geheel en al geraniums op mijn balkon en ik ga lekker spijbelen!
Iets wat ik als kind nooit kon doen, op rupsenjacht. En als ze er nog zijn, mocht vroeger niet vanwege de vlekken, bramen plukken.
Lekker puh!

Oh, daar kan het kabinet nu niets van leren, het is al zo moeilijk normaal te doen!
En het zijn al van die rupsjes nooit genoeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten