donderdag 6 februari 2014

Circus Vladimir

Na maanden gezeur en gezever over slechte werkomstandigheden, vervuiling van bouwafval en, hoe schokkend, de homohaat begint dan morgen eindelijk Circus Vladimir.

Dat er huizen verzakken vanwege de bouw van luxe oorden die ze voor 17 dagen gebruiken, soit, niet zeuren. Dat ze en een paar duizend zwerfhonden afschieten, nou en?
Poten rammen, moet kunnen, toch?

Maar oh, oh, we hebben de waffel vol van mensenrechten, hoe afschuwelijk het allemaal is ..
Om vervolgens morgenavond te kijken naar de opening die wederom een vermogen kosten.
Die Spelen, er staan raketten klaar, een half leger is aanwezig, allemaal in het kader van sport verbroedert.

Waarom weer in zo'n fout land? Of eigenlijk is het land niet fout, maar die Poetin, brrr.
Ik stel voor dat ze bij een volgende trekking de Zomer Spelen aan India toewijzen, ook lekker fout en is er ook nog te zeveren over dat het er misschien te warm is in de zomer.

Ga ik er veel naar kijken? Nee, het enige onderdeel wat me echt kan boeien is het schaatsen, het snelle schaatsen en niet dat shorttrack of het ijsdansen.
Bobsleeën vind ik dan ook nog wel grappig en ja, ik ben fan van het Jamaicaanse team.

Laten we hopen dat er niks naars gaat gebeuren. En we zullen na dat circus snel vergeten dat het daar voor heel veel mensen gewoon niet leuk wonen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten