dinsdag 11 februari 2014

Junkie

Nou,nou, het viel heus niet mee, om aan een e-sigaret te komen.
Sta ik bij Primera, ja die verkopen ze wel. Welk merk ik wil? Want tjee, er zijn er veel!
Een paar standaard pakketjes bekeken, ook de wegwerp e-sigaret. Na een tijdje maar voor een bepaald pakketje gekozen, maar alles zonder vloeistof en die heb je nodig.

Het was al moeilijk om een pakketje te kiezen, toen moest ik nog de vloeistof. Ik vroeg om een standaard soort.
Wilt u Turks, Amerikaans, menthol of met een smaakje. Doe maar Amerikaans.
Maar dan ben je er nog niet, dan hebben ze die nog in merken van sigaretten. Ik koos mijn vaste merk, maar volgens de verkoper kan dat met dampen heel anders smaken.
Keuze gemaakt, maar dan ben je er nog niet. Hoe het geval te gebruiken?

Ik kreeg een uitleg hoe ik dan met de vloeistof uit het vloeistofflesje via een bijgeleverd naaldflesje het damp gedeelte moet vullen. Hier werd het al hogere wiskunde.
Voor het eerste gebruik de batterij minstens 4 uur opladen aan de computer of in een stopcontact.
Wachten op groen licht. (En dat zit ik inmiddels 6 uur later nog.)

Ik was al blij dat ik het bijvullen begreep, maar dan ben je er nog niet, je hebt een loep nodig om het maatstreepje af te kunnen lezen. Als dat gaat lukken, dan 20 minuten laten liggen.

Nou ja, na de aankoop weer naar huis gelopen, met een keurig etui waarin de sigaret, de oplader en het naaldflesje zit.
Eenmaal thuis het spul uitgepakt, kijk nog eens naar dat naaldje en voelde me toch even een junk.

Toen maar een echte sigaret opgestoken.




1 opmerking:

  1. hihi, en nu ? lukt het inmiddels beter ? rookt het net zoals een normale ?

    BeantwoordenVerwijderen