maandag 23 november 2015

Jassen passen

Wat een rampenplan, een jas aanschaffen.  Het is ook best lang geleden dat ik een jas kocht. Al gauw een jaar of 10.

Ik zoek de perfecte buitenspeeljas. dat is dan niet te lang en niet te kort. Een aansluitende capuchon en graag aansluitende mouwboorden. Oh ja, en een binnenzak. Verder moet ie niet kleurrijk zijn en winddicht.

Je loopt een winkel in en ja hoor, allemaal knalroze jacks model Michelin mannetje.
Of pluizig wol wit. Leuke getailleerde mantels met een halslijn waarbij je dus nog 3 meter sjaal nodig hebt.
Overigens kan ik jullie 3 meter sjaal afraden, ik heb mezelf al bijna een keer gewurgd met de fietsbel.

Gelukkig, bij die winkel waar vroeger volgens Johnny en Rijk alles zo voordeliger was hingen ook de wat degelijkere jassen. Herenjassen. De damesjassen zijn allemaal afgezet met iets wat verdacht veel op een dood dier lijkt wat er totaal zinloos aan bungelt.
Zet je die capuchon op en wil je op de fiets omkijken heb je slechts een harige dode hoek.

Aha, eentje zonder beest. Dan blijkt de grootste maat maat 42 te zijn. Zie daar nog maar eens een vest onder te proppen.

Een winkel of 5 verder heb ik het maar opgegeven. En wederom vraag ik me af als het om een modebeeld gaat waarom men met 30 graden van die warme Uggs draagt en met kerst griezelig dunne jurken, liefst zonder mouwen en van het meest brandbare materiaal.
Nou ja, ik begrijp zoveel niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten