donderdag 12 november 2015

Zelf toevoegen

Ik geef het gelijk toe, ik ben vaak een luie kok. Ik eet omdat een mens moet eten, niet omdat ik koken dolletjes vind.
Dat komt een enkele keer voor, maar tegen de tijd dat er een berg vaat staat denk ik er weer anders over.

Gelukkig bestaan er van die zakjes met droge sauzen.
Vroeger at ik spaghetti met de mix voor chili con carne, maar die hebben een kruidje of iets toegevoegd dat ik dat niet meer verdraag. Dus mengen met mix spaghetti con fungi.
Natuurlijk is dat laatste onvindbaar in de winkel waar ik het altijd kocht.

Wat te doen? Een ander soort proberen, macaroni carbonara.
Het venijn zit 'm duidelijk weer in de staart.
Het zakje chili con carne waar ze lollig bijzetten dat het met ui en rode paprika is vermeldt dan bij het lijstje zelf toevoegen: ui en paprika.

Spaghetti con fungi, met tomaat en champignons, zelf toevoegen: de fungi, en de tomaten.
Dan denk ik, met macaroni carbonara kan ik de mist niet in gaan.
Ook al staat er onder met ham en kaas.
'T zal wel.

Ik gruw van kaas! Ik doe wat van de inhoud in een pannetje en zie nog staan zelf toevoegen: hamblokjes.
Oh jee, geen kaas toevoegen? De inhoud van het zakje werd warm en verderrie, ik ruik kaas.
Heb ik weer, van alle zakjes waar je zelf van alles bij moet doen tref ik natuurlijk die ene waar de kaas dan al in zit.
Bah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten