vrijdag 6 november 2015

Wat weten wij eigenlijk van

Ik zag vanavond een stukje van DWDD waar een in Nederland wonende Vlaming wat mopperde over dat wij zo weinig weten over Belgiƫ.

De politici, klopt, weinig. Ze hebben er gewoon zo ontzettend veel!
Ik weet hoe de koning en koningin heten, ik weet wie Tom Barman is, ken een paar schrijvers en die verschrikkelijk Philippe Geubels.

Dat wij zo weinig naar Vlaamse zenders kijken. Wel dat is simpel, series die ik volg zijn eerder op Nederlandse tv.
Ken ik dan Vlaamse series? Jazeker en de allerleukste was toch wel Kulderzipken.
Voor K3 en kornuiten hoef ik niet te zappen, die komen ongevraagd wel voorbij.

De oude meesters dan? Die tel ik even niet mee als Belgen.
Dus ja, ik weet eigenlijk verdacht weinig van het landje onder ons.
Maar ja, als een vooraanstaand Belgisch politicus gevraag wordt om het volkslied aan te heffen en hij het Franse gaat zingen, is mijn gebrek aan kennis dan erg?

Misschien zijn we weggezakt in desinteresse, want ik heb al jaren geen Belgenmop meer gehoord.
Ik kan prima zonder hoor, de gemiddelde mop is tenslotte niet zo erg geestig.

Mocht het een troost zijn, er zijn landjes, ook niet ver weg waar ik nog minder van weet.


 

1 opmerking:

  1. Weet je waarom belgische vrouwen vierkante tepels hebben? Om de babies aan patat te laten wennen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen