woensdag 18 november 2015

Waterpas

Alles in Gouda is scheef. Ik wist het al langer, maar dat mijn eigen woonkamer nu ook al deels lijkt te verzakken? Dat is griezelig.

Hoe kom je daar achter? Nee, ik loop niet hele dagen met een waterpas door de kamer.
Het bewijs is er na de aankoop van een koelkast. Eentje die tamelijk luidruchtig bleek.
Dan maar eens verzetten. Mocht niet baten.

De winkel gebeld, oh dan moet u even de pootjes aan de voorkant iets losdraaien.
Niet een gevalletje zo gezegd, zo gedaan. Koelkast leeg, uit en dan uit de kleine ruimte schuiven.
Kantelen en dan met één hand wat omhoog houden, met de andere hand die pootjes los zien te draaien.
Dat lukte uiteindelijk.
Koelkast weer terug, weer aan en weer spullen er in.

Het vage brommen werd vals brommen. Met die pootjes wat losser staat ie dus nog minder waterpas.
Pootjes weer vastdraaien, verdorie!
Waterpas er weer opleggen, oh de pootjes aan de achterzijde zouden wat omhoog moeten. Als die er zouden zitten.

Een stuk oud zeil uit de berging gehaald, repen geknipt, in de hoek gelegd, met veel geworstel en een complete waterval van zweet en lelijke woorden meet veel moeite op het zeil gekregen.
Jekkes! Stond de achterzijde weer te hoog. Een reep zeil weggehaald. Nog te hoog. Dus maar onderzetters onder de pootjes, waterpas er weer op en bingo!

Mochten er van die verstelbare pootjes aan de achterzijde zitten, ik heb ze niet gevonden, maar na al dat geworstel ook vrijwel geen gevoel meer in de handen.

Zodra er een nieuwe vloer komt wil ik een plateau met wieltjes, verstelbaar en een rem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten