woensdag 22 juli 2015

Gefeliciteerd!

Ik word vaak gefeliciteerd zeg! Met alle prijzen die ik KAN winnen.
Loterijen willen me maar naar een pretpark sturen of het grote mensen pretpark Parijs.

Het leuke aan zo'n telefoontje is als je gelijk bot antwoord van "wil ik niet heen!"
Maar mevrouwtje, iedereen wil naar Parijs. De stad van de liefde, de stad van '... Nee meneertje, niet iedereen wil daar heen.
Dan volgt er een vrolijk lachje, "U bent meer het Londen type?" Nee meneer, ik wil niet naar Londen.
Op dat moment weten ze al dat ik niet tot de juiste doelgroep behoor.

Waarom niet een reisje naar Ootmarsum, of iets exotischer, de Scilly eilanden?
Dat zijn dan de prijzen die ik KAN winnen.

De prijzen die ik op duistere wijze wel win zijn ook al in combinatie van een onnozel telefoontje.
Gefeliciteerd mevrouw, u bent winnaar van een setje heren sokken. Oh jottem! Heb ik altijd al willen hebben!

Arme mensen die me bellen als ik in een bui ben. Dan ontkomen ze niet aan een vleugje subtiel sarcasme. Wellicht een vleug zelfs.

Tijdje geleden was het weer zo ver.
Gefeliciteerd mevrouw! "Dank je wel." U bent de gelukkige winnaar van een luxe lingerie set.
Toe maar, het kan niet op. Een set ter waarde van 60 euro, helemaal gratis! Tjonge.
U hoeft slechts 6,99 te betalen.

Wacht even, is 6,99 gratis? Een mij onbekende rekeneenheid? Een monetaire samenzwering?
Waarom iets gratis voor 6,99? Dat zijn de verzendkosten.  Komt het dan in een luxe doos gevoerd met 100% zijde?
Nee, in een enveloppe. Maar u kunt er geen nee tegen zeggen.

Reken maar dat ik dat wel kan. U zegt dus ja? Nee. Waarom niet?
Ik vraag de mevrouw of zij zelf wel eens lingerie koopt. Er klinkt een nerveus lachje, ja, soms.
Nou, dan weet u dat het op maten aankomt. Ja mevrouw, daarom bent u uitgekozen.

Eerst maar even de gebroken klomp opzij geschoven. Waarom ik? U klinkt als een cupmaat B.
Ik heb het gesprek beƫindigd en toen de slappe lach gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten