zaterdag 25 juli 2015

Vrij Vroege Vogels

Met een brede grijns las ik vandaag een bericht over een vogeltrip voor alleenstaanden.

Daar is helemaal niks mis mee, ik vind het zelfs wel grappig. Het betreft spotten van vogels op het IJsselmeer.

Ik mag dan vrijgezel(lig) zijn, maar een Vroege vogel? Niet echt.
Het idee is dat men dan de naam van de favoriete vogel op de borst speld en zo een match vindt.
Echt leuk bedacht.

Toch zie ik beren op de weg. Een match van valkeniers en duivenmelkers gaat 'm niet worden.
Dat wordt dan echt een kwestie van geven en nemen. En ernstig gewaterde wijn.

Wat te denken als ik als steenuil fan een geweldige bosuil fan tegenkom? Op papier vind ik beide soorten echt mooi. Maar mijn hart zou breken als zijn bosuil mijn steenuil zou vangen en opeten.

Zou ik dan de kraai opspelden? Is ook een lieveling van me. Ik voorzie weinig tot geen vervolgdates.
Of ben ik veiliger af met de smient?

Ik vind het een leuk initiatief, maar zal er niet aan meedoen. Ik hou niet zo van varen en het past vast niet in mijn budget.

Zij die gaan, heel veel plezier en je weet maar nooit, hoe een torenvalk een huismus vangt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten