vrijdag 3 juli 2015

Europese perikelen

Het moet nog beginnen, maar ik ben er al zo klaar mee, de Tour de France.
Gaat maar lekker fietsen in Frankrijk, maar mij kan het niet boeien. Zijn ze de weg kwijt, starten ze in Utrecht. Kost een vermogen en zaterdag vast mensen die onderuit gaan van de hitte.

Ondertussen,  Den Haag, er wordt gemold en gesloopt onder het mom van boos zijn op de politie.
Tuurlijk, ga maar lekker slopen bij winkels die er niets mee van doen hebben.

Gefilterd nieuws over extreme kinderarbeid in vluchtelingenkampen, maar wie geeft daar nog wat om?
We hebben het hier nu warm en de NS kan behalve met vorst ook niet met hitte rijden.

En het nieuws uit Griekenland, laat ze maar afzinken denken veel mensen.
Niet zo gek dat we dat denken, we horen al weken van het is 5 voor 12, maar telkens opnieuw onderhandelen.

Oh ja,ik ben die Grieken ook onderhand zat. Hebben zij niet zelf die regering gekozen?
Net als wij de onze hebben gekozen en kom op we hebben genoeg te klagen!

Het is water bij de wijn en de Grieken zullen veel water bij de ouzo moeten doen.
Het loopt er al jaren fout en het hoofd boekhouding EU had dat kunnen weten.

Zelf vind ik het zo jammer dat er een aantal landen bij de EU kwamen. Griekenland al gelijk, terwijl zelfs ik wist foute boel.
Diep triest voor de gewone Griek, maar eens houd het op. Ik zeg niet laat maar stikken, we moeten ze zeker helpen met de opvang van vluchtelingen, maar weg met die stoere Zorba's  die denken dat ze overal mee wegkomen.
Zij waren wellicht meer geholpen met een Grexit zo'n 2 jaar geleden.

Nu moeten ze extra afknijpen en zeg nu zelf hoe zouden jullie het vinden als een hele familie op een klein pensioentje van oma moet leven? Of ineens duizenden euro's achterstallige waterrekeningen op moeten hoesten?   Ja maar de burgemeester zei.... ja en hier hadden we ook bepaalde rechten die ineens geen rechten meer zijn.

Ik denk dat we geen cent terugkrijgen van Griekenland, maar laten we de gewone Griek er niet op aankijken.  Zij zijn geen haar slechter of beter dan wij zijn.
We zijn allemaal mensen die doorworstelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten