maandag 6 juli 2015

Zomerse televisie

Eigenlijk is het wel genieten. Eindelijk kom ik eens aan herhalingen toe omdat ik het anders niet bij gekeken kreeg.

Genoot ik van de herhalingen van Bed& Breakfast, nu kan ik mijn hart ophalen aan
"De Hokjesman".
Hoe die man als een modern volkenkundige zich stort op inheemse culturen. Met inheems bedoel ik gewoon binnen de landgrenzen.

Dat met de nodige ironie, maar niet vilein, dat is knappe televisie.
Ik bof maar, tenminste een zender zonder sport.
Ik hou u eenmaal van documentaires.

Natuurlijk kan ik mijn tijd beter gebruiken, was zo stellig van plan om op 2 juli eens te beginnen met een stevige schoonmaak. Maar met die hitte? Ik pas. Of beter nog, doen waar ik goed in ben, uitstellen.

Voordeel van de siƫsta uurtjes is dat ik me nu bijna door Madam Bovary heb heen geworsteld.
Waarom ik er ooit aan begonnen ben? Soms moet ik van mezelf eens literatuur lezen.
Ik moet zeggen dat het boek me evenmin kan boeien als Anna Karenina.
Getormenteerde dames met gebroken harten.
Nou ja, ik krijg het wel uit en smijt het dan gelijk in een straatbieb. Dat was dan weer mijn literair uitstapje van het jaar.

Voorlopig hoop ik op nog veel leuke zomerse herhalingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten