woensdag 23 september 2015

Lederen tas

Ja, een heuse lederen tas voor maar 9,99, nu bij Kruidvat.
De reclame zou me niet zijn opgevallen ware het niet dat ik net zat te kijken op een site met tassen.

Niet dat ik opzoek ben naar een tas, maar ik kwam van een schoenensite met zulke extreme prijzen zo de tassen ingerold.

Met groot leedvermaak kijk ik even naar een plaatje van een simpele zwarte tas, metalen gespjes bij de handvatten, hé, ik heb dat model!
Mijn grijns wordt breder, de tas op het plaatje, bijna 1200 euro. Die van mij bijna 12 euro.

Ja zeg, maar er moeten verschillen zijn! Natuurlijk zijn die er. Die van mij is niet van leer en er bengelt niet ergens een labeltje van een ontwerper aan.
Maar ik twijfel er niet aan dat ze uit hetzelfde atelier c.q. sweatshop komen.

Toch zal het grootste verschil wel het gebruik zijn. Iemand die 1200 euro voor een tas uitgeeft zal er één seizoen mee doen en dan ligt ie te niksen in de inloopkast.
Ik, ik doe met de zwarte tas net zolang tot ie uit elkaar valt.
Heus, ik zit nog steeds met een brede grijns, want ik vond de aanschaf eigenlijk een overbodige luxe.

Leermomentje van vandaag, er bestaan gympen van 3000 euro.

3 opmerkingen: