vrijdag 18 september 2015

Raadselachtige route

Ik moest vanmiddag per OV vanuit Zoetermeer naar Gouda.
Eitje, zou je denken. Maar ik ken er de weg niet. Als je van de één hoort dat het zeker 20 minuten lopen is en van een ander zit net om de hoek, tja.

Dan ga je maar eens wat wijsheden opdoen op routeplanners. En dat is nu eigenlijk iets wat je niet moet doen.
Ik had een briefje gemaakt met de aanwijzingen. Dat leek me naar de juiste bushalte al een stevige tippel.

Bij het verlaten van het Stadshart noordelijke richting aanhouden. Denken ze nu echt dat ik ergens vreemds weet wat de noordelijke richting is?
Nee dus.

Dan loopt u een deel Westwaarts, ah dat is dan weer een straat. U gaat linksaf laan x op dan rechtsaf laan y, linksaf laan y, rechtsaf laan y, linksaf laan y. Logisch toch?
U steekt de brug over en dan linksaf laan z.

Ik had er een hard hoofd in, maar bij het verlaten van het Stadshart zag ik al dat er niets van klopte.
Dan maar op het gevoel afgaan. En dat is wat je het beste kunt doen.
Na een halve tunnel, een stukje laan iets en ander stukje laan anders liep ik zo hups tegen het busstation aan. Paar minuten in de bus scheelt best een stukkie lopen.

Vanuit de bus bijna direct de trein in. Makkelijker kunnen ze het niet maken.
Routeplanners? Googlemaps? Ze slaan als een tang op een varken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten