maandag 28 september 2015

Rooksignalen

Er is stromend water op Mars! Misschien was er ooit leven op Mars. Als het zo was, dan zijn zij naar aarde gekomen.
De aliens zijn onder ons, tot die conclusie kwam ik vanmiddag.

Mensen die in hun tuin roken zijn ongezonder dan een buur die midden in de nacht keiharde muziek speelt. Die bewering kwam voorbij, conclusie, die komt uit een ander universum.
Geluidsoverlast zorgt voor stress, het brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe.

Ik ben een roker, aha!
Als roker begrijp ik de rookvrije horeca en de rookvrije openbare gebouwen.
Een rookvrij perron niet, maar goed, daar kan ik mee leven.

Nu komt die clan Clean Air met een nieuwe terreur, gij zult niet roken op eigen balkon of in eigen tuin.
Het is schadelijk voor uw buren.

Fietsen de mensen van Clean Air op een zomerse weekend dag wel eens door een nieuwbouwwijk?
Tuin aan tuin bezig met een zoenoffer? Vast niet.
Natuurlijk gaan de sfeerverhogende vuurkorfjes dan ook maar in de ban.
Of zullen we buren maar verbieden?

Ergens moet ik er om lachen, dit hele gebakken lucht plan.
Ik schets even mijn eigen situatie, als ik op mijn balkon rook is de kans nihil dat de rook bij mijn bovenburen komt. Er zit namelijk een balkonvloer tussen.
Als ik uitblaas en er staat een zuidenwind komt het terug in mijn snuit. Het gaat niet eerst rechtstandig omhoog om vervolgens abrupt af te buigen naar een etage hoger.
Mijn naaste buren dan? Nu ga ik onbedaarlijk lachen!

Ik woon op een eerste etage, tussen een rotonde en een stoplicht in, waar zo elke dag duizenden auto's voor mijn neus staan te ronken.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen en is dat geheel niet schadelijk.

Dat al die gore diesels daar staan te meuren, dat is ellendig genoeg, liefst ook nog met geluid op dance party sterkte, nou en?
Het is mijn balkon  dus bemoei je er niet mee.

Zo, nu eerst een peuk!

1 opmerking:

  1. Ik zou bijna weer gaan roken door het gezeur, of inderdaad beter "de terreur" van die anti-rook gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen