woensdag 21 oktober 2015

D.D.D.

Weer het einde van een tijdperk. Voor de laatste keer de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
De Bijenkorf wil geen plebs meer over de vloer, geen gegraai meer in bakken, dat is zo ordinair.
Dat ze er een vermogen aan verdiende, dat laten we dan maar buiten beschouwing.

Het plebs, eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat het gewone voetvolk, de jan-zonder-pet, daar nu echt op koopjesjacht zal gaan. Zij verkopen veelal wat prijzig spul.

Nu ik er even over na heb gedacht, ik ben bewust één keer in mijn leven die winkel binnengestapt.
Op koopjesjacht? Nee, omdat ik me een flauwe slagzin voor een glossy een cadeaubon had gewonnen. Alleen te gebruiken bij de Bijenkorf.
Vond ik de Bijenkorf deftig? Nee.

Maar dat gaat het wel worden. Men gaat nu loeren op de shopping toerist. Mensen die per bus van winkel naar winkel worden gebracht. Om hun omgewisselde roebels in het reservaat der rijken over de balk te smijten.
Die mensen zie je niet tijdens die dwaze dagen.

Mij trouwens ook niet, ik sta geloof ik nog liever naast een echte bijenkorf dan tussen een horde vrouwvolk wat zich als uitgehongerde hyena's op hun prooi storten. Want wie kan er nu zonder een Fendi, een Gucci en een geinig jack van Gaastra?

Ik geef het grif toe, ik ben een merken barbaar. Bij de eerste jas van Gaastra die ik ooit zag vroeg ik me af of iemand reclame liep voor een bouwbedrijf. Sorry Gaastra!

Toch wel jammer dat mij in de toekomst die kans is ontnomen. Om me eens dwaas op een bak met tassen te storten. Nou ja, dan maar naar Action.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten