maandag 26 oktober 2015

Vrees het vlees

Oh jee, 800 studies tonen aan dat het eten van rood vlees en bewerkt vlees gevaarlijk kan zijn.
Bij bewerkt vlees kan ik me van alles voorstellen, maar wat nu eigenlijk rood vlees is?
Dat is rund, varken, geit, schaap en vast nog een viervoeter die ik nu even niet voorbij zag komen.

En het is gevaarlijk als men meer dan 500 gram per week eet. Dat is, 500 gram na bewerking.
Eet geen vleeswaren op brood, dat is de waarschuwing. Zullen we er maar niet aan denken wat de barbecue dan voor moorddadig etentje is.

Ik maak me nog niet al te ongerust, ik eet bij lange na geen 500 gram vlees per week, al helemaal geen 500 gram rood vlees.

Eet meer gevogelte is een tip. Maar gevogelte kan dus ook gevaarlijk zijn.
Vooral als je als restaurant schreeuwerig laat weten dat als men zich afvraagt hoe zwaan smaakt, binnenkort bij hen op het menu.

Die zwanen worden afgeschoten, en voorheen grotendeels de verbrandingsoven ingesmeten.
Dan kan je ze beter opeten.
Jammer dat zo'n logica ook erg gevaarlijk is, de restaurateur kreeg doodsbedreigingen.

Helaas blijkt dat tegenwoordig erg in te zijn. Je bent voor iets waar anderen tegen zijn?
Hupsakee, een doodsbedreiging. Blijkbaar een nieuwe culturele uiting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten