maandag 5 oktober 2015

Dikke kont

Als insect heb je geen keuze,iemand spot je en bedenkt, goh die is nog naamloos in het vakgebied.
Dan zijn er lolbroeken die het insect dan een naam geven.

Zweefvliegen boffen helemaal met hun namen. Je zult maar een paar centimeter groot zijn en dan stadsreus heten.
Er zijn krieltjes, platvoetjes en ga zo maar door. Dank u, heren wetenschappers.

Maar in de nieuwste uitgave van de Dikke staat nu ook de beyoncévlieg.
Een paardenvlieg met een best breed goudkleurig achterwerk.

Ik vraag me af wat soort volk die beestjes namen geeft? Ik verdenk ze nog steeds van stevig indrinken, dan gaan vangen om vervolgens na een tijd bedenken "kennen we deze al?Nee?"
Dan maar rap een naam verzinnen.

Dat is natuurlijk al een jaar of wat geleden gedaan, anders had het de Dikke nog niet gehaald.
Zou Beyoncé het weten? Wat zou haar eerste reactie zijn geweest?
Zelf denk ik dat het een onbedaarlijke lachbui is geworden.

Maar geef toe, het is best een eer als er een beestje of een bloempje naar je wordt vernoemd.
Zelf zou ik een bloem prefereren, maar ach, die wetenschappers, het blijft apart volk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten