zaterdag 10 oktober 2015

Gewoon voor een dag of wat

Ik keek vanavond nog even het programma van Jort terug.
Daarin een klein item over het reizen per trein zoals vroeger.

Ik heb op zich niets met treinen al heb ik wel Bello gezien en veel later The Chattanooga  Choo Choo gezien.
Heb zelfs eens kunnen ontbijten in een treinwagon, een McDonalds choo choo.

Maar treinen, tegenwoordig is er weinig moois meer aan.
Die afgrijselijke ov chip, zombies als medereizigers.
Vroeger had men nog van die charmante kleine stationnetjes. En de grote stations van die prachtige wachtruimtes. Geen kille perrons en een Starbucks-keet.

Dan kan ik zomaar even verdwijnen in een dagdroom, op reis met de Oriƫnt Expres.
Personeel voor de bagage, luxe zitplaatsen, diner met zilveren bestek en mooi tafellinnen.
Natuurlijk een fraaie reis outfit. Ja, het lijkt me wel wat, een dag of wat zo luxe te doen.

Ik weet het, je kunt nog steeds luxe treinreizen maken, maar zal je beginnen met je ov chip, met de Thalys naar Parijs. Lijkt me geen "van vroeger" ervaring.
Wil dan echt zo dringend van Parijs naar Istanboel? Of nog beter, van wenen naar Istanboel?
Nee, niet echt, het zou meer de ervaring zijn.

Ik dagdroom wel weer naar een volgend avontuur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten