donderdag 9 augustus 2012

Defect

Ik moest onlangs denken aan de keer dat iemand mij vertelde dat haar lief een "defected" persoon was.
Aangezien de lief meedeed in de hoogste gelederen van de NHL (Noord Amerikaanse ijshockey league) leek het me stug dat hij "kapot"was.

Nu kan er aan topsporters veel stuk, maar na vertaling bleek het om overlopen naar een ander land te gaan.
Iets wat voor topsporters die geselecteerd zijn wel weer een stuk eenvoudiger is dan voor een gemiddelde mens.
Ik moet er nu aan denken omdat ik me afvraag waar die 7 verdwenen Olympische atleten uit Kameroen zijn gebleven.

Een na een oefenwedstrijd niet geselecteerde keepster van het vrouwenvoetbalteam, een zwemmer (ik vind het al vrij opmerkelijk dat Kameroen een zwemmer stuurde, niet echt een zwemland bij uitstek?) en 5 boksers die dan nog wel hebben gebokst, maar niet ver kwamen.
Hoewel? Was dit een vooropgezet doel? In dat geval zijn ze wel ver gekomen.

Ik hou wel van een samenzweringstheorie. Van we doen ons best, we hoeven niet te winnen want we komen niet voor een medaille, we komen ...om niet meer terug te keren.
Uit eerder genoemde bron weet ik dat daar best een hoop geregel aan vast zit.

Gelukkig voor de defecte Oost-Europeaan viel de muur, maar ik vraag me toch af waar die luitjes uit Kameroen zijn gebleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten