zaterdag 11 augustus 2012

Het moest verboden worden

Tjonge, er is al zoveel verboden, wat nu weer?

Ja, ik weet het, er zit een knop op de tv en er is een zapper.
Na heel wat uurtjes sport op tv wil ik eens even wat anders.
Hup, naar Ned 2. Je kauwt je door wat herhalingen heen voor je aan het hoofdgerecht begint.

Nu staan er op een menukaart vaak hoofdgerechten beschreven alsof het een orgasme voor de smaakpapillen moet zijn.
Eenmaal op tafel blijkt het een slordig gefileerde vis met wortelsliertjes en een niet te omschrijven vissaus te zijn. Met als enige opmaak een schijfje citroen.
Het vult, daar is alles mee gezegd.

En zo denk ik ook aan het spelprogramma De slimste mens. De NCRV heeft leentje buur gespeeld.
Met zo'n titel had ik iets meer verwacht. Niet weer een opengetrokken blik BN-ers.
Wie heeft bedacht om Philip Freriks en Maarten van Rossem samen in een programma te stoppen is me een raadsel.
Philip die op zijn Groot Dictee toontje de vragen staat te declameren en tracht geestig te zijn, Maarten, wiens enige taak het rinkelen van een belletje is en zeker de eerste weken met totaal ongeveinsde desinteresse onderuit gezakt hing.
Het niveau van de vragen is soms om te janken.

Waarom kijk je er dan naar? Ik ben nu geneigd te gaan roepen "alles om Smeets niet te hoeven horen of zien".
Al filosoferend schoot mij een nachtmerrie scenario te binnen. Stel je voor dat een omroep een talkshow met Smeets gaat verzinnen?
Met de eerste koffie vandaag open ik een scherm, het eerste wat ik lees is dat omroep Max
overweegt een wekelijkse talkshow met Mart Smeets en Kees Jansma te gaan maken.

Conclusie van de dag; het is moeilijk ontwaken uit sommige nachtmerries.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten